pondělí 29. května 2017

Moře nálezů a ztrát



Tuto e-knihu mi věnovala autorka Lena Valenová k recenzi a já jí tímto moc děkuji :-).

Náhodní lháři – Moře nálezů a ztrát. Že vám tato kniha nic neříká? Vydalo ji nakladatelství Beletris již minulý rok (2016) a napsala ji Lena Valenová, česká autorka, která momentálně žije v zahraničí. Již brzy by mohl vyjít druhý díl Náhodných lhářů s názvem Nevyzpytatelný. Jedná se o netypický román v téměř detektivním duchu. Pojďme si knihu lépe představit.

Děj knihy se zčásti odehrává na letní dovolené hlavní hrdinky Eleny v Itálii, kde se seznámí se záhadným italským klukem jménem Antonio, se kterým se po určitém incidentu zrovna dvakrát nepohodne. Jenže Antonio není tak úplně ten, za koho se původně vydával. K Elenině smůle se zúčastnil výměnného programu studentů z New Yorku, a i když doufala, že už ho nikdy neuvidí, náhle se objeví na prahu domu v Praze, kde s rodiči bydlí. Jenže spolu s ním přichází i spoustu záhad a nepochopitelných „náhod“. A Elena se rozhodne, že tomu „přijde na kloub“.

Ačkoli nejsem zrovna milovnicí lovestory, nádech tajemství a záhad mě velmi zaujal. I obálka vypadá hodně zajímavě a teď trochu lituji, že mám knihu jen v e-podobě a nemůžu ji okukovat v knihovničce. Kniha mě mile překvapila a již od začátku mě bavila. Je napsána velmi čtivým způsobem a naproti tomu, že je to spíše teenagerovský román, je podle mého zábavná i pro starší čtenáře. Dokonce, i pokud tyhle „románovky“ příliš nečtete. Čím déle budete číst, tím více budete napnutí očekávat, co se bude dít dál.

Jediné co mi trochu nevyhovovalo, byla počáteční „táhlost“ děje. Celkem dlouho trvá, než se děj dostane do těch správných obrátek, nicméně to není nic hrozného. Pokud máte rádi klasické románky, nejspíš budete spokojení, protože přesně v tom duchu se začátek knihy nese. Já jsem si více užila právě ten „detektivní“ nádech příběhu a myslím, že to knihu skvěle oživilo. Elenino uvažování se v určitých směrech opravdu blížilo uvažování detektivů a vzhledem k její celkové charakteristice působilo logicky. Ostatní postavy byly také uvěřitelné a některé se během příběhu pěkně vyvíjely, což určitě není na škodu, ba naopak :-). Samozřejmě si některé oblíbíte a některé jsou vám nesympatické již od začátku a např. „záhadnost“ Antonia/ Michaela dokáže zajímavě změnit váš postoj k této postavě v průběhu celé knihy.

Rozhodně knihu řadím k těm velmi povedeným, které napsali čeští autoři. Autorka má pěkný styl a smysl pro jazyk a jak jsem řekla, kniha se dobře čte. Doporučuji ji určitě jak čtenářům klasických románů, tak čtenářům, kteří si u knihy rádi chvíli zapřemýšlí a zároveň odpočinou :-).

Hodnocení: ⭐⭐⭐⭐

Foto: Lena Valenová

Žádné komentáře:

Okomentovat